January 24, 2010

Life Changing Moment!LOL


I have the same routine everyday. I go to work. Then go home.

Sometimes we go out. Then same routine again.

Yesterday night, I was out from work at 10pm. Our driver drove me home and I went to the elevator. I opened the lights of my big empty flat. I'm living alone on this 3 bedroom flat since September when my housemate had his ten days vacation to the Philippines and didn't come back.

So literally, this is my house LOL!

I already have a simple plan that night, I will eat something light, open my mails then hit the bed early! But after eating, my stomach asked me to deposit some wealth to the throne, so I went to my comfort room. I was in a hurry.

When I'm done, what a relief I said. Then I rotate my doorknob.
It didn't open. I realized, I pushed the door too hard when I came in.
I tried it again, still not opening.
I used the keys, but it was not lock at all.
I tried it again, I know it will open... I'm telling to my self
I'm starting to panic...

Door...please open....I whispered.
Still not opening....
Then, I gave up! That's it!
I'm trapped inside!Waaaaaaaaaaa!!!!

I'm alone in the house!
No housemate!
I was on the top floor!on the 6th!
My next neighbour is on the fifth floor!
My phone was on my bed!
I have nothing to use to open the freakin door!

I don't know what to do!
I broke the doorknob thinking if I break it, the door will open
But it gotten much worst!LOL
I realized I made it much more impossible to open.

I used the keys to cut the wood and reach for the metal that's holding the door to close. But it doesn't help in any way. It will only take me many hours to finish it if I continue that. I'm perspiring already. I searched the bathroom for any thing that will aide me in destroying whats remaining of the doorknob. But there's nothing huhu.

Shall I shout for help?
But I don't hear my neighbor from below me. Usually I hear them talking on their bathroom windows below mine. But I'm thinking, if I shout for help, and if they heard me, they wont be able to help me right away!

They need keys to my main door! and;
Another keys to my room!(because I locked my room!)
The only people who has copies are from the personnel department!
Waaaaaa!

They need to break in and destroy my door to get to me! I don't want that to happen! I know if they break my door, it will take them many days to rebuild it! I wont have a door for the next days!!!That's the system here!

I looked outside from my window, the rooftop is too high if I climbed it.( Ano ko, spidergay?) But what will happen if I'm able to get to the rooftop from the window? the doors on the stairs are closed there! i will shout from the rooftop?

waaaa that's nuts! Unglamorous too!

But just thinking I will shout: Help! Help! from my window or up there is giving me chills!

Its so Ka-Ka!

KAKAHIYA!LOL

Erase that thought!!!Eraseeeee!!!

I wanna cry...I'm so helpless...I don't know what to do....

I tried to put back the doorknob that I just pulled on the door. Useless. I was already thinking many good things to do when I get out of here! This event is life changing, you know!LOL

I finally used the floor mop handle and pushed hard on the place of the broken doorknob!

It opened!!!!!That's so unexpected!!

I was so happy! I thanked God!

I checked the time, I was trapped inside for more than 3o minutes!

Hudas na pinto!hayop ka!LOL

31 comments:

marKURAMA said...

Yah, it happens; it will just open... UNEXPECTEDLY...

Zai Zai said...

that was scary! buti na lang may ala mcgyver, este mcgayver ka pala. i guess next time since mag isa ka pa dyan, just leave the door open or bring your phone with you so you can call a friend.

Yj said...

nyahahaha ilang beses nang nangyayari dito sa bahay yan, laging lola ko ang nata-trap sa banyo.... ayun panay ang palit ng doorknob... ewan ko ba....

Mac Callister said...

@markuma--haha sana laging ganun!

@zai--ganun na nga gagawin ko mula ngayon..

Mac Callister said...

@yj--kawawa naman lola mo naiimagine ko siya na trap sa loob!

Darc Diarist said...

grabe naman iyang pinto na iyan, hindi madaan sa pakiusapan. sabi na nga, door please open eh. hehe

kuri said...

thanks for the visit! :)

Ming Meows said...

buti na lang may floor mop.

Gram Math said...

I can open some doors using and Identification card or an ATM card. It depends on know the lock was installed.

Joyo said...

haha nagpanic ka naramdaman ko yun ehehe... minsan kahit pinto tinotopak din... haha!

citybuoy said...

that's terrible! buti nakalabas ka. i so hate the feeling na stuck ka. naka-ilang sira na rin ako ng doorknob.

Chris said...

so careless..

Pura said...

^^ nakakalowka nga.. buti na lang may floor mop.. pero sayang, sana you called na lang for your hot officemate so he couldv'e helped you and saved the day.. or maybe let down your hair, a la rapunzel.. lol..

imsonotconio said...

kakahiya nga! ur so not my friend na ! joke! hehe!

Nash said...

well in times like this

don't panic think of ways

good thing may floor mop :) Alleluia


btw if you wanna help the Haitians in rebuilding their community you can check here http://lovenashyboy.blogspot.com/2010/01/downlo..., you can download the music for free and you can donate any amount of money after :) let's help cheers!

J.Kulisap said...

Ginigising ka lang, para naman may thrill ang buhay.

Salamat sa pagdaan

Aris said...

kalokah naman. kung ako yan, magpa-panic din ako!

/iambrew said...

Hahaha... Hinding hindi ako sisigaw ng "Help! Help!" pag ako ikaw. Kakahiya. Buti na lang nagOpen yung door, or else. Hahaha...

KUMAGCOW said...

Thanks for your kind words on my site. Pero hindi naman ako cute eh LOL

=) anyway i wish we become friends kahit dito lang sa blog world.. you have a niche in writing, its really entertaining to read your entries =)

goddess said...

yan kasi eh di nabreak na ang routine mo! hahaha. pero nakakatakot yun ah.

Mac Callister said...

@daRC--ewan ko ba gusto pa ng santong paspasan e!LOL

@kuri--you're welcome

@ming--di ko nga agad siya naisip gamitin e haha

@gram math--kaso wala akong atm card ek ek sa banyo!hehe

@joyo--imbyerna talaga un door na un

@citybuoy--its scaryyy

@chris--...and unfortunate!LOL

@pura--for sure no one will come its already past midnight!LOL

@conio--tse!hehe

Mac Callister said...

@nash--haha i tried not to kaso natakot na ko!

@j.kulisap--kaya nga,nagising na ako ng todo dahil dun!LOL

@aris--true!

@brew--talagang pinipigilan ko nga e!haha kakahiya yun ever!

@kumagcow--cute ka kaya crush na kita!landi ko!haha

@goddess--oo break na break ang routine ko haha

etchosera said...

ay naranasan ko na rin ang ganyan..take note sa OWWA pa haha..ung pinto nila dun sa cr walang door knob. pagpasok ko ok nman kaso ng palabas na ako ayaw ng bumukas..walang hilahan kasi nga walang doorknob. sobrang nag iisip na ako kung paano gagawin ko buti nakita ko ung isang kutsilyo dun. Kinalikot ko tuloy ung lock nia..

haiz sabi ng tga OWWA kaya daw may kutsilyo dun kasi pang kalikot nga daw ng lock, huh! di ba nila naisip na bka gamitin un nga andun kasi ung iba dun ay may mejo nawawala na sa sarili. Mga takas sila.

awtz haba ng comments ko...sori

walongbote said...

grabe nanyari sayo, dama ko na kinakabahan ka na din ng mga oras na yun. trap ka ng 30 mins. woot. kung ako yun, panic to the max ako..haha. Pero ayos at nabuksan mo ng hindi sinisira ng tuluyan ang pinto.. kesa naman maghintay ka pa ng matagal para maikabit ang ang iyong pintong mukang napaglaruan ng mumu.. hehe..

dencios said...

mac,

nagshabu ka no?

dencios

Mangyan Adventurer said...

Minsan kasi maiisip mo na pinaglalaruan ka ni Big Brother... Ah God pala!

Haha! Well, ako rin minsan kahit kailangang kailangan na ng tulong... Hindi ako makapagsalita kasi nahihiya ako :)

kokoi said...

you got the break that you need from your daily routine! weird! di kaya may mumu jan? heheh...

Jepoy Dacuycoy said...

hahaha. OMG. buti hindi ka talaga natrap dun ng ilang oras. buti 30mins na lang. hala ka hindi kaya may engkantong nagtitrip sayo? LOL

m2mtripper said...

Ishkeyri!

Since mag-isa ka lang naman sa bahay wag ka na mag-lock ng pinto.
Nung nakabukod ako dati (bukod sa hubo't hubad ako all day long... nyahahahaha) hindi ako nagla-lock ng pinto sa banyo at di ko rin nilalapat yung pinto. Tapos lagi kong bitbit ang phone ko. Just in case na may emergency.

Hehehe...

Kampai!

sakpin said...

buti nakalabas ka. kundi pacnic to the bones ang lola mo nyan hehe. sana humingi ka na rin ng tulong kay san rio.

line of flight said...

i think the universe is clearly sending a message here.