July 10, 2009

Everything Will Get Better...


Thank God I have my Internet connection already! I found many Pinoys on our building and asked them If I could share their Internet connection haha all are willing to help. So now Im online!Yippee!!!

Anyway, I'm still adjusting to the life here In Qatar, and so thus my body! I have pimples again, I have colds, I have cough, there are times I felt like having a fever (not that I have A(H1N1) OK!haha) .I just hope everything will get better soon.

Its so funny when my male co-worker on our department are calling me "pare"(or dude), I was laughing inside my mind. I'm thinking, should i announced it already or what so that there wont be any misunderstanding, there were times they are hooking me to some single ladies (nurses,therapist) at the hospital hahaha!

I just smiled and said "I'm not yet ready..." and continued in my thought "for a new bf LOL"

They are all great and friendly, I'm not having problems with other staffs at work. All are willing to help me. We have other nationalities there too, I just have to get use to their smell.Its really not a pleasant smell. Body odor.

I was online the other day and I stumbled upon this guy and we talked for a bit he's here at Qatar too and I got so excited that I might find someone "gay/bi" like me, and honestly I'm a little bit horny!LOL and thought I might get lucky and get laid!haha

He told me he is near our building and I asked him he can come and visit our flat some time and have some good conversation. He said "why don't you just ask me if I wanna have sex with you?" and I was like denying at first haha though its what I want but there's no way I will admit it "yet" LOL!

"Of course not! Oh I'm not like that!I just want some company and meet new friends" my nose could have been longer if I'm Pinocchio! We haven't chat again after that.

Well, I'm here to work so I have take it off my mind. No more gay guys for me at the moment.If he comes then he is welcome. If not, I'll just kidnap anyone LOL!

Oh I have the strangest moment last night, I was in my room and sitting on the sofa when suddenly I felt like crying!Waaaa...I didn't know why all of a sudden I felt like...so alone...so lonely. I finally realized, this is what they called: Homesickness!

It didn't occurred to me that I could feel it, I mean I'm always away from home. I am used to being out of our house for long period of times. I even laughed at friends who said they cried at night and said it wont happen to me haha! Now I know what they feel!!!

I fought the urge to call my mom and ask her to buy me ticket back home!LOL I just open my laptop and played those hip hop and dance music, thank God it passed away and felt a little better *sigh*

I know everything will get better...

Soon.

27 comments:

marvin said...

awwww! you'll get used to the lifestyle. it helps to have some company around pra hindi mo maramdaman ang homesickness...

PABLONG PABLING said...

congrats! may koneksyon ka na!

jonathan said...

Though tough times are ahead and bouts of loneliness will be experienced, being away from your comfort zone will help you find yourself, making you stronger and wiser. I wish you all the best!

.pOot! said...

at last! may koneksyon ka na.

visit my site sometimes.

<*period*>; said...

wait ko update sa sexlife..hahaha

Mars said...

this is the same feeling what i had before when I went to Oman, its been 3 weeks that i am adjusting to everything. you will be better soon, just pray

Turismoboi said...

magkuento na ng tungkol za lalaki

ano ba

joke hahaha!

Mac Callister said...

@marvin-yeah thats what my new friends here are telling me nga hehe.

@pablo--yeah buti nga e atleast nakakabawas ng lungkot

@jonathan--thats great words man!thanks!hehe

@poot-- oo naman!hehe

@period---naku i think it will take a while pa!LOL

@mars--sana nga di na me malungkot,kaya naman sanay naman akong wala sa bahay hehe.nagpi feeling nora aunor lang siguro ako LOL!

@turismoboi--haha wala pa yun sa isip ko!LOL

REDLAN said...

bilis naman andiyan ka na sa qatar! yung last na update mo na nabasa mo was yung may nakasabay ka sa bus. lol. kala ko nga siya yung tinutukoy mo dito sa post na 'to qatar pinoy guy na pala. Hindi ba humaba yung ano mo, ilong mo nung nagdeny ka? parang wrong spelling yung comes na yan ha. joke. behave always. buti may connection ka dyan. tuloy-tuloy ang blog.

flamindevil said...

of course, in time, everything will get better macmac.

ayan,certified o ep dobolyu ka na. it's alright to cry. ganyan din ako nung 1st week sa hotel.

blogging will really help you...sulat lang nang sulat..and dito lang kaming mga blogosphere pwends mo. ingat. :p

Yj said...

hahahaha ngayon lang ako nakarinig ng taong nagiging kidnapper dahil sa libog hehehehehehe

pikey said...

wishing you all the luck you will get better.. hang on there.

KRIS JASPER said...

On my first nite here, I could here the clock ticking and that made me cry... sigh...

Iba kasi talaga ang ingay ng Pinas.

Summer said...

Hyaz. Khirap kalaban ang homesick. Dimo akalain na mararanasan moh, pero may time tlga para sa ganung feelings. Pero hoping you get better soon.=D Stay smile.=D

Efarojie said...

hey there..'hane fun' at Qatar ok????? bless u!

Solo said...

First: Congrats dahil may connection kna.
Second: Ganyan daw tlga pag mga unang araw moh sa ibang bansa. May homesick nanararamdaman. Eh kaylangan moh lang is tatag and always be happy. Kaylangan moh rin laging makihalubilo sa mga kababayan natin ja, even sa mga ibang nationality. At least kahit papano mabawasan ang lungkot. At dimo rin mamalayan na dumaraan ang araw.;D God bless you and always be safe.;D

dhyoy said...

haha kaya mo yan ikaw pa... ;)

Mac Callister said...

@redlan--hehe oo maski nga ako di makapaniwala na andito na ako!

@flamindevil--oo nga e buti nalang di tumuloy ang cry cry ko hehe.

@yj-iba ang tawag ng laman LOL!!!!!!!!!

@pikey--yeah thanks!but im good now hehe

@summer--oo nga e..thanks

@efarojie--thanks!I will!

@solo--oo nga e but im glad i have new friends here na

@KJ--is that true?wow!

@dyoy--yeah!ajah!LOL

ramil said...

napadaan lang. ingat sa qatar and always bring your rubber!

blurosebluguy said...

ganun talaga mac..bago ka pa kasi....lahat ay dumadaan doon...no one can shield you from undergoing this process in your life: if u feel like crying ...go ahead...you will be better off after that!

StarFish said...

lol you're sooo silly, have a great week... post pictures of places you've been to...

:)

*hugs!

line of flight said...

use condoms and don't do anything (including cruising) that is witnessed by anyone -- which, unless I'm mistaken, is still a requirement until Madhhabi Sharia law to prove guilt.

Chronicler said...

Hey, adjustment period lang yan. Once you start making friends, lilipas na rin yan. Ingat ka lagi dyan, be safe.

Basyon said...

Yup! May ganyang feeling nga ang mararanasan pag nasa ibang bansa na. Pero trust me pag marami kanang kahalubilo jan, mawawala rin yung pangungulila moh. ;D Di pa ako nakapag-abroad pero halos lahat ng mga relatives koh na nasa ibang bansa ganyan ang sinasabi. Dapat ka lang maging matatag.;D Keep smiling friend.;D

gillboard said...

good to know you're doing ok dyan sa middle east!!! yung balikbayan box namin ha!!

dencios said...

goodluck mac! focus on work and pray!

Anonymous said...

I am the same anonymous guy who wrote about my Oman experience.

The first three months is terrible, but it will get better and better. When I went to Oman, it was my first time to travel out of the country. To make things worse, the place where I was assigned was a hospital in the province, not the capital Muscat, and it was even worse because we were the first batch of Filipino professionals in the country. At my hospital, I was the ONLY Filipino, and the only Filipino for miles and miles around (think Manila to Batangas City, that distance.

I was young and it was my first time to travel out of the country. The food was strange and the place was just too eerily quiet for someone used to the frenzy of Manila. Word got around in the hospital that I was depressed and wanted to go home, so the hospital administrator, an arab, decided to have his friends and their families invite me over for dinner. This initial experience was a great blessing because I got used to having Omani friends.

I mentioned that the hospital where I worked was near a military base and a police academy. The military base had a club that was open to officers and their friends and alcohol was allowed. So every night, someone would come over and fetch me to have dinner at the base or the police academy. The food was great and the liquor flowed - in time, it felt like having a party night after night. Since I was a consultant, I was merely on call after the 7-1:00 duty, so the schedule suited me well.

if there had been a big Filipino community then, then I would not have had the opportunity to savor true Omani hospitality, imbibe their culture and be great friends with Omani families. Many of them, I still communicate with up to now, and their children have grown.

The other part, the sexual part came much much after, with Baruth. In time, I knew who to try to pick. You know how the guys look, they're really great, even greater at bed. I don't know if the culture is the same in the city as in the province, but I had my share of police officers and young police men and army types like Baruth. Just befriend them naturally and see how it goes.

Oman was one of the greatest times I've had, not only because of the sex but because of the genuine friendship and sincerity of the Omani friends and families I met. You'll be surprised at the openness and absence of cynicism of the people. I was told Qatar is like Oman. An oasis away from straightlaced Saudi and a potential for great friendships and other experiences.